Khasiat Minyak Kelapa Dara


Saja nak berkongsi khasiat minyak kelapa dara ni. Ada beli satu botol minyak kelapa dara nufera untuk letak kat kepala Humaira..Ya la rambut dia halus sangat tu yang lambat nak tumbuh..saje2 je la cuba..

Awal2 dulu rajin la letak memang nampak hasilnya, nampak cepat skit panjang dan hitam rambut dia..tapi tu la lepas mama dia ni bersalin dulu terus tak letak dah sampai la sekarang cuma letak minyak zaitun je..minyak kelapa dara ni berbau skit..tapi tak la kuat..

Ingat lepas ni sambung semula la letak..sapu kat kepala Rifqi sekali..hmmm rupa2nya banyak kegunaannya jugak minyak kelapa dara ni..mungkin lepas2 ni bleh cuba minum skit tengok apa kesannya...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Minyak Kelapa Dara Nufera
  • Ia adalah minyak kelapa dara yang diproses dengan menggunakan kaedah BIOTEKNOLOGI yang bersih dan selamat dimakan

  • Ia diproses tanpa penggunaan haba atau kimia. NUFERA. Cara ini dapat mengekalkan struktur asal minyak kelapa yang menjadikannya selamat untuk dimakan.
  • Ia adalah makanan semulajadi pelbagai fungsi yang sesuai untuk kegunaan seisi keluarga. NUFERA boleh digunakan dalam pemakanan harian,penjagaan kecantikan dan pengurusan kesihatan umum.
  • Adakah NUFERA mengandungi kolesterol? Tiada kolesterol dalam NUFERA
  • Adakah NUFERA boleh menambah berat badan? Tidak, kerana organ hati terus menukar NUFERA kepada tenaga sebaik sahaja dimakan. Jadi ia tidak sempat untuk menjadi lemak tersimpan dalam badan.
  • Adakah NUFERA sesuai untuk amalan penjagaan kecantikan? NUFERA amat sesuai untuk digunakan dalam amalan penjagaan kecantikan KULIT dan RAMBUT. Ia diakui sejak turun temurun dalam bentuk tradisional
  • Bagaimana NUFERA digunakan atau dimakan? NUFERA boleh diguna dengan dicampur ke dalam makanan sebagai penambah perisa (salad dressing), diminum begitu sahaja dari dua hingga empat sudu besar sehari.
  • Siapa sesuai memakan NUFERA? NUFERA sesuai dimakan ibu yang mengandung, bayi yang baru dilahirkan, kanak-kanak, remaja, dewasa dan warga emas.Malahan ia sesuai dimakan oleh orang yg sihat dan juga yang mempunyai masalah kesihatan
  • Apakah sebenarnya KHASIAT NUFERA? Sebagaimana hebatnya pohon kelapa yang mempunyai seribu satu fungsi pada manusia, begitu jugalah NUFERA yang sudah pasti dapat memberi pelbagai khasiat dan fungsi kepada pengguna.

Kebaikan Minyak Kelapa Dara menurut kajian yang telah dibuat ialah:
  1. Meningkat dan memperbaiki system pertahanan badan
  2. Meningkat kadar metabolisma badan
  3. Anti-oksida, anti-virus,bacteria.kulat dan parasit yang semulajadi
  4. meningkatkan fungsi kelenjar tairod
  5. melindungi kesan sinaran ultra violet dalam cahaya matahari
  6. tidak meningkatkan kepekatan platelet darah
  7. meningkatkan penghadaman dan penyerapan khasiat makanan dan berupaya menurunkan berat badan
  8. meningkat pertumbuhan sel kulit, rambut dan badan manusia
  9. membekalkan sumber tenaga dengan cepat
  10. mengurangkan kesan penuaan dan kedutan pada kulit serta melembab dan melembutkan kulit
  11. mengurangkan kesan keracunan makanan
  12. membakar dan mengurangkan kolesterol dalam badan
  13. menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat dan mengurangkan kelemumur pada rambut
  14. mengurangkan risiko sakit jantung, darah tinggi dan kencing manis
  15. mengurangkan risiko demam, batuk, selsema dan lelah
  16. mengurangkan risiko dan kesan batuk kering atau TB dan resdung
  17. mengurangkan risiko demam campak dan cacar air
  18. mengurangkan risiko dan kesan buasir dan sembelit
  19. mengurangkan risiko dan kesan Hepatitis A, B , C
  20. mengurangkan risiko dan kesan ulser perut dan mulut
  21. mengurangkan risiko dan kesan kanser dan leukemia
  22. mengurangkan risiko dan kesan sakit gigi, gusi dan kesan jangkitan mata dan telinga
  23. mengurangkan risiko dan kesan psoriasis dan sebarang penyakit kulit
  24. mengurangkan risiko dan kesan stroke atau angina ahmar
  25. mengurangkan risiko DENGGI dan malaria
  26. mengurangkan risiko dan kesan herpes, syphilis,gonorrhea dan kesan pembesaran prostate
  27. mengurangkan risiko dan kesan chronic fatigue syndrome
  28. mengurangkan risiko dan kesan osteoporosis
  29. mengurangkan risiko dan kesan penyakit hempedu, hati dan radang peparu.

6 comments:

  1. salam..saya pun dulu makan minyak nufera jugak..tp banyak sngtmakan smpai tak larat nak beli..so adik suggest produk vco utm ..370ml baru rm40..ada softgel kalo tak lalu nak minum minyak ..jenguk la blog saya :)
    livingactive2u.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. slm..
    n3 yg menarik..
    sy pn gune myk ni gak utk my dote.my dote salu kene ruam kt leher so bile sapu myk ni cpt jek kering ruam 2 n dlm 3hr dh hilg..
    untuk gatal2 pn bleh jek sapu,mmg mujarab tau.tp xpenh lg minum,nnt nk try gak

    ReplyDelete
  3. saya juga ingin berkongsu khasiat mengenai VCO di sini :) sudi2kanlah membacanya :)
    http://inianugerahkehidupan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. yup.sy pun.nufera mmg berkhasiat dan serbaguna,sehinggakan kalau demam anak2 sy tk perlu ke klinik cukup dg minum nufera jer.Jemput la ke laman saya....

    http://rzkiayu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. TK pnh dpt sampel produk ni masa ia mula2 kluar dulu..
    boleh telan, sedap jg..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih atas entri yang berinformasi dan bermanfaat buat semua warga maya. Teruskan menulis entri mencerahkan sebegini. Maju terus. :-)

    ReplyDelete