Hanya yg terbaik buat si manja....



Sebagai seorang ibu pastinya kita ingin kan segala yg terbaik buat anak kita...layanan yg terbaik, didikan yg terbaik, keperluan pakaian, permainan, makanan, perubatan semuanya kalau boleh nak yg terbaik....

Dek kerana sayangkan anak kita sanggup berhabis duit membeli susu yg mahal, membawa anak ke klinik swasta untuk dapatkan rawatan yg terbaik, membeli pakaian yg berjenama dan memenuhi kesemua keinginan si anak...pendek kata hanya yg terbaik buat si manja kita tadi...

Tapi dalam kita sibuk mengejar yg terbaik buat si kecil..kekadang kita terlupa pada pemakanannya...bukan senang kita nak menjaga apa yg si kecil makan..maksud saya ada masa kita terlepas pandang dengan memberikan anak2 kita makan gula2, junk food, makanan segera, minuman yg pelbagai warna, minuman bergas dan macam2 lagi la...

Dulu sebelum memiliki anak memang saya dan my hubby dah bersetuju untuk sebolehnya tidak memberikan anak2 kami makan makanan ringan..tapi sekarang ni baru la kami tahu bukan senang nak kawal anak dari mengambil makanan dan minuman yg kurang berkhasiat tu...

Sebolehnya memang saya cuba kawal tapi bila anak dah berkawan dengan sepupunya memang susah nak kawal..apa yg sepupunya makan dia pun nak juga...paling merisaukan my hubby jenis yg lembut hati, bila anak nak sesuatu dia tak sampai hati nak hampakan...kekadang memang terasa susah nak kawal..ya la mana mampu nak kawal apa yg mak/ayah sedara nya belikan untuknya...time raya cam ni lagi la susah nak kawal...pergi beraya kebanyakan nya akan hidang minuman bergas..nak tak nak anak akan minum jugak....

hmmmm..macam mana nak kasi hanya yg terbaik tuk si manja kalau kita sendiri tanpa sedar seolah2 membenarkan si kecil terbiasa dengan makanan dan minuman yg tak berkhasiat ni....
o O O Tata Jumpa di entry yg lain....!
o ___ _ _
TS__[O] |___| _(_)_ _(_)_ _(_)_ _(_)_ _(_)_ _(_)_ _(_)_
{======|_|"""""|_|"""""|_|"""""|_|"""""|_|""""|_|""""|_|""""|
./o--000'"`-0-0-'"`-0-0-'"`-0-0-'`-0-0-'"`-0-0-'"`-0-0-'`-0-0-'"
,.+""-., ,.-""+.,
,.+""-.,_,.-""+.,


No comments:

Post a Comment