Ayang Vr. Abang


Memula ayang antar kat abang..

Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas. Abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik. Cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini.



Tentang kereta baru abang tuh.. Kereta tu mahal. Harga mencecah rm100k barangkali, sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang..sampaikan abang dah terlena dalam kereta tu dah masuk 3 malam sejak abang beli 3 bulan dulu. Abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang..nak tau nape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letak masa kita kahwin dulu. Cuba kalau hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang..?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang. Bagi nampak kilat. Tapi ayangg..nak dapat kiss good morning pun susah..

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta tuh. Ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta abang servis sebulan sekali. Abang kata nak jaga maintainance. Ayang..nak dapat pi saloon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri..!!

Kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah rm100 setin pun ada. Ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita..abang kata ayang mengada-ngada..

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya..abang marah anak macam nak telan orang..

Ayang tanya, ngape abang tidur dalam kereta? Abang jawab..takut orang curi kereta abang.. Kalau ayang kena curi..?

Paling menyedihkan..masa ayang jatuh longkang besar..sampai hati abang boleh gelak kat ayang..

Ayang nak balik kampung dulu. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa. Tak nak naik kereta abang..takut calar. AYANG CALAR TAKPE... Jaga diri elok-elok. Sarapan ayang dah sediakan. Ayang pi tak lama. Sekolah bukak, ayang balik lah dengan anak-anak. Pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKANAN KESUKAAN ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG…
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR…

Love,
ayang

-----------------------------------------@---------------------------------------

Ni abang balas plak..


Dear ayang,

Bukannye abang sayang keta tu lebih dr ayang..tapi ayang kene faham..keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang, sapa nak ganti. Abang suruh ayang keja..ayang xnak. Ayang kata nak dok umah jaga anak. Nak siapkan sarapan, nak kemas umah..tapi abang tengok, ayang tiap2 hari bgn tido kul 12..macam mana nak wat keja umah.

Cubalah ayang pikir. Mana abang tak tido dalam keta. Abang balik keja lambat skit jer..ayang dah kunci pintu. Bukan nye abang gi foya2 kan..abang gi keja. Lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tuh. Ayang nak piza yg di oder dr jepun..mana lah abang ada duit nak oder. Abang nak bagi apam balik yg jual kat depan ofis abang ni, ayang xnak. Ayang nak piza dr jepun tu jugak.. Nasib baik abang x beli. Kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doraemon.. Ishhh..xnak laa abang..

Pasal hadiah…kan abang dah belikan, tapi abang sembunyi kan kat dapur. Ayang yang tersalah buang…ingatkan sampah. Tulahhh…abang suruh kemas umah tu, ayang kata tak payah..umah kita dah bersih. Tapi hadiah dgn sampah pun, ayang dah tak reti nak beza..dah jadi serupa jer. Hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu walaupun hantaran masa kita kawin cuma rm8k jer.. Ayang x tau brp kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k tuh.. tapi demi ayang, abang wat jugak..sbb masa tu abang tengok, ayang kalau mekup.. sebijik macam maya karin. Tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas..tiap kali ayang mekup, abang terbayang lak muka pontianak dlm citer Pontianak Harum Sundal Malam tuh.. Bukannya ayang x cantik, tapi yang ayang gi cukur kening tuh wat per.. Walaupun abang selalu cukur janggut abang..tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu pulak..

Pasal morning kiss tu..ayang bgn pun dah tghri, nak morning kiss apa ke bendenye.. Dah laa ayang, abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini, ayang tetap no 1 dlm hati abang. Nanti kalau naik bas tu bebaik. Ayang nak balik kampong, abang izinkan. Jgn lupa kirim salam kat mak ayah kat sana . Kalau ada gulai tempoyak ke, nanti jgn lupa bwk balik skit..

Satu lagi..kalau ada lembu terlepas ke, ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu… biar jer. Nanti abang balik kampong, abang kejar kan. Bukan apa..takut lembu tu tanduk ayang nnti. Bukan stakat calar jer, silap2 leh masuk hspital. ABANG KENE TANDUK TAKPE..

Ingatan akhir dari abang..jaga anak2 kite baik2. Jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni. Nak dpt anak bukan senang. Takut nanti ayang ngidam lagi piza jepun lak..lagi haru. Baik jaga jer yg ada tuh. Ayang pun jaga diri baik2. Jgn sampai jatuh longkang lagi yer.. hehe.. Ayang..yang sebenarnya, abang memang xnak gelak masa tu, tapi nak wat camne.. ayang jatuh longkang masuk kepala dulu. Dah tu pulak, rambut ayang baru jer lepas rebonding masa tuh.. camne abang tak gelak giler…hahahahahahaha
Sumber : di copy paste dari blog Patah Sayap Bertongkat paruh oleh nasier Kassim.


3 comments:

  1. lawak btol..gelak guling guling...hiks

    ReplyDelete
  2. aku pon tumpang gelak skali

    lawak2

    baca surat ayang tu cam serius je

    skali lawak da

    ReplyDelete
  3. Huh....saspen betul istri aku ni???peringatan utk aku supaya jgn beli kete Nissan Caldina next year huhuhu..

    ReplyDelete