Menghidupkan suasana asmara suami isteri........


Entry kat bawah ni hanya sesuai untuk bacaan Orang yg dah berumah tangga je ya...mana2 yg blum kawin tu tak yah la duk sibuk nk baca..tunggu dah kawin nanti baru baca ok!!!!




1. Cuit-cuit
Yang ini boleh dilakukan pada bila-bila masa. Kalau lihat si dia
sibuk dan kelihatan tertekan serta tegang semasa sedang membuat
kerja, cuit-cuitlah dia sikit. Mungkin cara ini boleh mengurangkan
sedikit rasa stresnya. Tapi sebelum cuit, tengok dulu kerja apa
yang sedang dibuatnya. Kemudian fikirkan, jika semasa anda gangu
itu, okey ke tidak? Bukan apa, bimbang nanti kalau tidak kena
gayanya, bukan untuk menambahkan kemesraan, tetapi pelempang pula
naik ke muka. Bukankah naya namanya.

2. Kenyit-kenyit.
Satu lagi, sekali sekala kenyit-kenyitlah sedikit mata itu pada
yang tersayang. Masakan anda terlupa bagaimana hendak mengenyitkan
mata. Buatlah seperti semasa waktu mengurat dulu. Mesti seronok
mengusik si dia dengan cara ini. Respons dia juga tenu
menggemberikan hati anda.

3. Ops, maaf terpegang.
Tidak salah rasanya kalau minta tolong pasangan ambilkan barang
kemudian semasa dihulurkan barangan itu, ambil angannya, bukan
ambil barang itu. Lepas itu, pandai-pandailah minta maaf, 'ops,
maaf terpegang, tak sengaja'. Kalaulah ini anda lakukan, pasti si
dia akan melirik manja pada anda. Aduh, boleh cair jadinya.

4. Mandi tanpa tutup rapat pintu bilik air.
Satu lagi cara hendak menarik perhatian si dia. Tetapi sebelum itu,
pastikan bahawa tiada orang luar yang berada di rumah anda dan
ketika itu anak anda sedang tidur. Jika tidak, susah untuk anda
melakukannya. Sekali sekala, semasa mandi, biarkan pintu terbuka
sedikittetapi jangan besar sangat. Bukalah cukup-cukup untuk si dia
melihat anda seperti mengendap. Bukan apa, kalau nampak sikit kan
lebih menyeronokkan daripada nampak banyak. Kemudian, buatlah macam
anda tak perasan pintu tu tak berkunci. Barulah ada 'ummphhh!'.

5. Tersentuh tangan.
Kalau duduk sebelah menyebelah, rajin-rajin gerakkan tangan,
kononnya tersentuh. Lepas itu minta maaf seperti anda tidak
sengaja. Mesti seronok menyakat si dia dengan cara ini.

6. Urut mengurut.
Sekali sekala, apa kata kalau anda urut-urut manja badan pasangan
anda. Lakukanlah pada bila-bila masa sahaja. Misalnya, ketika
menonton televisyen atau semasa berbual-bual.

7. Usik melalui telefon.
Sekali sekala, apa kata jika anda mengusik si dia dengan
menelefonnya dan berpura-pura hendak bercakap dengan seseorang.
Anggaplah seperti orang salah nombor. Lepas itu, usik-usiklah dia,
biar dia marah. Bila sudah sampai ke kemuncak perbualan dan si dia
memang dah marah pada anda perkenalkan lah diri anda. Tentu
menarik. Tetapi perlulah kena gaya dan waktu agar gurauan anda itu
boleh diterima. Silap gaya, anda pula dimarahinya.

8. Suapkan makanan.
Bukan anak sahaja makan nak kena suap. Si dia pun sekali sekala nak
juga rasa makan bersuap. Alahai, macam masa makan beradap ketika
bersanding dulu. Jadi tunggu apa lagi, suapkanlah si dia. Barulah
mesra.

9. Betul-betulkan rambut.
Kadang-kadang terlalu sibuk buat macam-macam kerja, diri sendiri
pun kurang terurus. Jadi pandai-pandailah ambil kesempatan. Kalau
rambut si dia terjurai sehingga menutup matanya, betul-betulkanlah
rambut tu. Buat dengan lembut. Kemdian hadiahkanlah si dia dengan
ciuman. Wah, romantiknya.

10. Jalan macam itik pulang petang.
Asyik berjalan laju saja, macamana nak tarik perhatian si dia? Apa
kata, cuba ubah cara anda berjalan. Biar lembut dan sedikit
melenggok. Barulah terancam si dia memandang.

11. Nak masukkan gear...ops, terpegang tangan.
Walaupun cara ini dah agak basi, tetapi masih relevan untuk
diamalkan. Nampak macam drama swasta tak apa. Janji anda bahagia.
Alah, apa salahnya kalu terpegang. Dah sah pun.Tetapi pastikan
adegan ini hanya dilakukan sewaktu anda berdua sahaja berada di
dalam kereta.

12. Ops... tuala terlepas
Jika si dia berada dalam bilik semasa anda ingin salin baju selepas
mandi, ambillah kesempatan ini. Buat-buatlah macam tuala terjatuh
semasa hendak pakai baju. Pasti terbeliak matanya melihat anda.
Bukan tidak biasa tetapi tidak sangka. Lepas itu, terpulanglah
kepada anda....

13. Jeling-jeling
Kalu tenung lama-lama nanti oang marah. Dalam masa yang sama,
mereka tentu rasa tidak selesa. Untuk tidak menyakit kan hati orang
sebaliknya menambat hati si dia, apa kata anda jeling-jeling manja
padanya terutamanya ketika dia sedang asyik membaca surat khabar
contohnya. Mesti konsentrasinya terganggu. Dan perhantiannya
tentulah beralih pula pada anda.

14. Gesel-gesel
Kalau berjalan di tempat sempit, janganlah malu-malu untuk bergesel
dengan si dia. Tak payahlah hendak elak-elak. Lagi rapat lagi
bagus. Barulah mesra namanya. Selain meningkatkan kemesraan, cara
ini juga boleh dijadikan mukadimah untuk hubungan seterusnya...

15. Cubit-cubit
Cubitan itu biarlah cubit-cubit sayang. Janganlah pula melampau
sampai merah telinga kawan itu menahan sakit. Bimbang nanti, lain
pula jadinya. Elok-elok hendak bermesra, tup tup bertukar jadi
perang. Tak ke kes naya jadinya.

16. Hembusan lembut pada telinga.
Walaupun nampak macam biasa, cara begini jarang dipraktikkan. Jika
duduk bersebelahan dengan si dia, hembuslah lembut pada telinganya.
Pasti hatinya tersentap. Jangan tunggu lama-lama. Apa kata hari
ini, balik ke rumah dan anda lakukanlah taktik ini dan pasti
pasangan anda terasa dirinya lebih disayangi.

17. Ciuman di dahi
Yang ini, kalau diamalkan pasti ramai yang cemburu. Apa tidaknya.
Wah, mesranya pasangan tu. Jadi tunggu apa lagi, buatlah cepat,
tidak perlu tunggu-tunggu lagi.

18. Sembur wangian pada bilik.
Bukankah kita semua tahu, rumah adalah syurga sesebuah keluarga.
Oleh itu pastikan rumah anda sentiasa bersih dan wangi. Dengan cara
ini, setiap kali melangkah kaki masuk ke rumah, hati anda pasti
tenang. Bila dah tenang, mudahlah untuk ke adegan yang seterusnya.

19. Tolong betulkan baju
Waktu bersiap untuk ke pejabat adalah antara masa yang paling
sibuk. Tidak dinafikan saat itu memang tegang. Masing-masing
terkejar-kejar, takut lambat ke pejabat. Bagi yang inginkan
kemesraan suami isteri, ambil peluang saat sedang sibuk itu dengan
tolong si dia betul-betulkan pakaiannya. Biar lagi kemas. Barulah
boleh digelar pasangan bahagia.

20. Bisikkan kata romantik pada telinganya.
Bisikkan kata-kata romantik pada telinga si dia. Mesti senyum lebar
si dia.

Sumber: Disini


No comments:

Post a Comment