Dunia akhir zaman ; klau camni memang tak heran la...


Salam,

Saje nak kongsi story yg dah basi, orang lain dah lama tahu saya ni baru jer terajin nak ambil tahu, ni la namanya dunia akhir zaman, manusia dah tak kisah dan tak de rasa malu untuk menunjukkan keaiban diri sendiri, kalau diri sendiri sesaje promote keaiban diri, dan ramai pulak yg tumpang sekali canang keaiban tu, agaknya apa hukumnya eik kita perpanjangkan keaiban dia? hish takut jugak kang tak fasal2 kita tumpang dapat sekali dosa kering, tapi kalau kita jadikan contoh untuk tidak terjebak macam kes kat bawah ni apa plak hukum nya eik..??? ni nak kena tanya ustaz gak ni...

Tapi harapnya story kat bawah ni boleh buat kita berfikir dan berdoa agar kaum kerabat kita terhindar dari melakukan perbuatan cam dia ni...Dan banyak2 la berdoa dan memohon agar anak2 kita juga akan kuat imannya untuk menghadapi dunia akhir zaman yg pastinya akan lebih teruk dari zaman kita sekarang ni...

Story ni pasal pengakuan dari seorang yg bernama Azwan Ismail ( "saya gay, saya ok" ), Petikan/story diambil dari "beritasemasa.com"

Azwan Ismail, seorang Jurutera berusia 32 tahun dengan beraninya telah muncul di dalam video do Youtube secara umum untuk mengakui dirinya adalah gay.


Kami sangat terkejut dengan keberanian Azwan Ismail ini. Bukan kerana kami tidak pernah mendengar pengakuan gay lain di Malaysia ini, tetapi yang pastinya, bukan datang dari seorang yang berbangsa melayu dan beragama Islam.Memang ramai gay-gay di kalangan bangsa melayu ini, namun membuat pengakuan secara terbuka, di dalam laman video terkenal pula, itu memang sukar untuk dipercayai.

Nampaknya, kaum melayu semakin berani tidak bertempat.Sudah pasti isu ini akan menjadi hangat serta menjadi buah mulut di kalangan rakyat Malaysia sendiri, termasuklah ahli-ahli politik dan juga imam ulamak yang pastinya amat berdukacita dengan situasi ini. Kami tidak berhajat untuk menyalahkan Azwan sendiri, dan mungkin beliau ada alasannya tersendiri, namun apakah perasan keluarga kandungnya apabila melihat anak mereka membuat pengakuan seberani ini?

Kita sebagai manusia memang tidak layak untuk menjatuhkan hukuman, namun apa yang mampu kita buat adalah berdoa agar saudara Azwan ismail ini diberikan taufik dan hidayah agar kembali kepada ajaran agama Islam. islam amat melarang penganutnya menajdi homoseksual.Janganlah kita membabi buta memarahi saudara Azwan ini.

Berilah ruang kepadanya untuk bermuhasabah diri dan bawalah saudara Azwan ini kembali kepada landasan yang sebenar.

Terserah kepada kita untuk menilai video kat atas ni...tapi sebagai hamba yg lemah seharusnya kita berusaha dan berdoa agar dijauhkan dari segala kejahatan dan kemaksiatan.

No comments:

Post a Comment