"Nak Tek...Nak Tek..."


Salam,

Dah masuk tahun baru (dalam kalender islam) dah kan...tak sempat nak ucap semalam, so hari ni pun kira boleh la ya...buat semua bloggers dan pelayar tenet yg singgah di blog coretanku ini, saya ucapkan salam Maal Hijrah 1432H buat semua ya..semoga tahun baru ni akan lebih baik dari tahun yg sudah...

Ok la balik pada tajuk entry ni tadi, "Nak Tek.. Nak Tek..." agaknya korang tahu tak apa maksudnya perkataan tu? hihihihi ni bukan teka-teki tau, tu ayat pelat anak teruna ni la, si Rifqi ni, kekadang pagi2 dah minta kek, dalam bahasa pelat dia  dia sebut kek tu sebagai tek, dan kebetulan baru2 ni buat la Kuih Lapis tuk sarapan, tah macammana dia panggil kuih lapis tu kek, tah apa2 la , tak kisah la dah diberitahu nama kuih tu kuih lapis pun dia tetap panggil kek jugak, nasib la asal mama faham apa yg Rifqi minta sudah la, perlahan2 la kan ajar dia...

Ok la di pendekkan cerita layan jer la gambar Tek a.k.a Kuih lapis 3 warna ni ya:




No comments:

Post a Comment