Jom tengok Anugerah Juara Lagu 25 (AJL25)


Salam,

Tgh layan Anugerah Juara Lagu 25 (AJL25) kat TV3, tak de predict mana2 lagu yg akan jadi juara pun sebabnya tah la, sejak jadi mak2 orang nih dah kurang minat nak tgk program2 hiburan nih,bunyi cakap cam dah tua plak kan... hahaha belum tua lagi tau, alasan jer tuh, yg sebenarnya asyik duk mengalah ngan anak2 yg nak tgk karton dan hubby yg nak tgk sukan, dari pada berebut biarlah duk layan kerje2 umah. konon2 jer tuh cam banyak sangat la kerje nak buatnya kan... lagi pun tak tgk pun program mingguan dia tup tup time siaran langsung Anugerah juara lagu baru la sibuk nak tgk, time separuh akhir pun cam tu gak, tak sempat nak tgk, ade jer halangan nya, anak meragam la, terutama Rifqi ni, makin nak jadi abang makin banyak plak songehnya klau time nak tido tuh...

OK la pada korang kan antara lagu yg pernah jadi juara yg mana satu memberi nostalgia bagi anda? dan kenapa?

Lagu2 yg pernah merangkul Anugerah Utama Juara Lagu ialah :
  • 1986:
    • Tajuk: Sekadar di Pinggiran
    • Artis: Francesca Peter
    • Gubahan: Manan Ngah
    • Lirik: Lukhman S.
    • Album: Sekadar Di Pinggiran (1986)
  • 1987:
    • Tajuk: Menaruh Harapan
    • Artis: Zaiton Sameon
    • Gubahan: A. Ali
    • Lirik: Habsah Hassan
    • Album: Menaruh Harapan (1987)
  • 1988:
    • Tajuk: Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu
    • Artis: Ramlah Ram
    • Gubahan: Ahmad Nawab
    • Lirik: Wielid
    • Album: Kau Kunci Cintaku (Dalam Hatimu) (1987)
  • 1989:
    • Tajuk: Isabella
    • Artis: Kumpulan Search
    • Gubahan: Kumpulan Search
    • Lirik: Bob Lokman
    • Album: Fenomena (1989)
  • 1990:
    • Tajuk: Janji Manismu
    • Artis: Aishah
    • Gubahan: Adam Ahmad
    • Lirik: Wan Aishah
    • Album: Aishah (1990)
  • 1991:
    • Tajuk: Takdir dan Waktu
    • Artis: Kumpulan Mega
    • Gubahan: Rahim Othman
    • Lirik: Juwie
    • Album: Ilustrasi (1991)
  • 1992:
    • Tajuk: Pada Syurga di Wajahmu
    • Artis: Nash
    • Gubahan: Fauzi Marzuki
    • Lirik: Bob Lokman
    • Album: Nash (1992)
  • 1993:
    • Tajuk: Teratai Layu di Tasik Madu
    • Artis: Fauziah Latiff
    • Gubahan: Adam Ahmad
    • Lirik: S. Amin Shahab
    • Album: Epilog Memori Gelita (1993)
  • 1994:
    • Tajuk: Tanya Sama Itu Hud-hud
    • Artis: M. Nasir
    • Gubahan: M. Nasir
    • Lirik: M. Nasir
    • Album: Canggung Mendonan (1993)
  • 1995:
    • Tajuk: Cinta Beralih Arah
    • Artis: Aishah
    • Gubahan: Jari
    • Lirik: Habsah Hassan
    • Album: Wajah (1995)
  • 1996:
    • Tajuk: Jerat Percintaan
    • Artis: Siti Nurhaliza
    • Gubahan: Adnan Abu Hassan
    • Lirik: Hani M. J.
    • Album: Siti Nurhaliza (1996)
  • 1997:
    • Tajuk: Ghazal Untuk Rabiah
    • Artis: M. Nasir & Jamal Abdillah
    • Gubahan: M. Nasir
    • Lirik: S. Amin Shahab
    • Album: Suratan Kasih (Repacked) (1996)
  • 1998:
    • Tajuk: Cindai
    • Artis: Siti Nurhaliza
    • Gubahan: Pak Ngah
    • Lirik: Hairul Anuar Harun
    • Album: Cindai (1997)
  • 1999:
    • Tajuk: Andalusia
    • Artis: M. Nasir
    • Gubahan: M. Nasir
    • Lirik: Loloq
    • Album: Terbaik M. Nasir (1998)
  • 2000:
    • Tajuk: Balqis
    • Artis: Siti Nurhaliza
    • Gubahan: Pak Ngah
    • Lirik: Hairul Anuar Harun
    • Album: Sahmura (2000)
  • 2001:
    • Tajuk: Mimpi Laila
    • Artis: Yassin
    • Gubahan: Yassin
    • Lirik: Yassin
    • Album: Mimpi Laila (2001)
  • 2002:
    • Tajuk: Keliru
    • Artis: Nurul & Ajai
    • Gubahan: Aidit Alfian
    • Lirik: Aidit Alfian
    • Album: Ajai & Nurul (2002)
  • 2003:
    • Tajuk: Bunga-bunga Cinta
    • Artis: Misha Omar
    • Gubahan: Adnan Abu Hassan
    • Lirik: Adnan Abu Hassan
    • Album: Misha (2002)
  • 2004:
    • Tajuk: Rela Kupujuk
    • Artis: Kumpulan Spider
    • Gubahan: Tam
    • Lirik: Keon
    • Album: Nazraku (2004)
  • 2005:
    • Tajuk: Gemilang
    • Artis: Jaclyn Victor
    • Gubahan: Aubrey Suwito
    • Lirik: Asmin Mudin
    • Album: Gemilang (2004)

  • 2006:
    • Tajuk: Terlalu Istimewa
    • Artis: Adibah Noor
    • Gubahan: Azlan Abu Hassan
    • Lirik: Adibah Noor
    • Album: Terlalu Istimewa (2005)
  • 2007:
    • Tajuk: Itu Kamu
    • Artis: Estranged
    • Gubahan: Estranged
    • Lirik: Richael Lawrence
    • Album: In Hating Memory (Repacked) (2007)
  • 2008:
    • Tajuk: Lagu Untukmu
    • Artis: Meet Uncle Hussain
    • Gubahan: Taja & Tass
    • Lirik: Taja, Tass & Lan
    • Album: KAMI: The Album (2008)
  • 2009:
    • Tajuk: Pergi
    • Artis: Aizat
    • Gubahan: Pete Teo
    • Lirik: Pete Teo & Amran Omar
    • Album: Runut bunyi filem Talentime (2009)

Dan untuk 2010 , siapa yg korang teka akan jadi juara ?
  • 2009:
    • Tajuk: ????????
    • Artis: ????????
    • Gubahan: ????????
    • Lirik: ????????????????
    • Album: ????????

Untuk lebih info berkaiatn Juara Lagu nih bleh ke ms.wikipedia.org

No comments:

Post a Comment