Sana sini Macaron!!! Boleh buat mak buyung mengidam nih!!!


Lately,memang glamor la Macaron nih, pendek kata kalau kat dunia blogging nih, cam berjangkit2 plak entry tayang macaron dan testimonial betapa sedapnya kudapan yg bernama Macaron ni. Mmmmm ade sesiapa yg tak kenal atau tak tahu langsung pasal Macaron nih ker?

Okey la serba sedikit pasal Macaron, Macaron ialah sejenis kudapan manis orang perancis, ada tiga lapisan, lapisan atas dan lapisan bawah diperbuat dari Badam hancur, gula dan putih telur, manakala lapisan tgh2 atau disebut sebagai filling pulak ada pelbagai jenis filling antaranya Strawberry, Blueberry, Mentega Kacang, vanilla, Coklat ganache dan macam2 lagi la. Katanya rasa Macaron nih, manis2 gitu, Crispy kat luar chewey kat dalam (credit tu Cikmin atas info pasal Macaron ni).

Rasanyakan, kalau la Macaron nih glamor cam sekarang ni time awal2 saya preggy dulu, ade termengidam nak makan Macaron nih, nasib baik la dah penghujung preggy nih baru ler sana sini kat dunia blogging nih sibuk bercerita pasal Macaron jadi tak de la rasa mengidam nak merasa Macaron di anak tekak sendiri...hihihi comel jer tgk Macaron nih kan, warnanya pun boleh buat orang biasa2 teringin nak ngap usahkan mak2 buyung...(*_-)

4 comments:

  1. @J.M.R

    sedap! rasa manis-manis..macam gula cair dalam mulut..
    tu pun saya rasa kawan saya punya, dia yang beli =)

    ReplyDelete
  2. emm..
    lum pnh tengok dpn mata lg, apatah lg nk merasa..

    ReplyDelete
  3. mahal sket harganya kan?tgk ada blog2 yg kata macaroon ni mcm beskut je, tp manis.tak pernah rasa lagi.tak penah jumpa kat melaka ni

    ReplyDelete