Apa pilihan korang, yang berjenama , ikut trend atau ikut kemampuan?


Zaman sekarang lagi banyak buruk dari baiknya. Konon nak cantik tersalah langkah boleh parah jadinya. Hajat dihati nak hilangkan kusam dimuka tapi gara-gara tersalah pilih produk kecantikan bukan setakat muka makin tak berseri, lagi teruk otak, buah pinggang dan sistem saraf boleh mengalami kerosakan teruk.

Bahaya! bahaya! bahaaayaaaaa!!!!!!!

Arrrggggghhh!!!!



Jadi apa yang selamat untuk dipakai?

Adakah yang berjenama dan mahal itu selamat?

Adakah produk yang didakwa berasakan tumbuh-tumbuhan atau herba itu tiada bahan yang merbahaya?

Ce jawab ce jawab?

Konon nak menyahut promosi belilah produk buatan Malaysia, tapi apa kes kalau terjadi begini?

Tahun Lepas
Awal Tahun 2011
Terbaru
Produk kosmetik yang mengandungi hydroquinone dan tretinoin atau salah satu:
  • Eriesya Spa Beauty Cream
  • Atika Beauty Renewal Cream
  • Temulawak Whitening Pearl Cream Papaya
  • Ratna Sari Whitening Night Cream
  • Tia Amelia Krim Jeragat
  • Chantique Whitening Night Cream
  • RZAC White Pearl Cream
  • Nuriz Day and Night Cream
  • Elite Rias Er Cream
  • R&Z Whitening Night Cream
  • Beauty Line Beautitude Multipurpose Cream
  • Pigmentation Recovery Complex
  • Zara Rejuvenation Cream
  • Natasya Krim Herba Gold
  • De Putih Night Cream
Sumber
senarai produk-produk kosmetik yang disahkan mengandungi Racun Berjadual:
  • BML HB Lotion
  • Krim Malam Shana
  • Natasya Gold Krim Herba
  • Biotox Whitening Hydro Cream
  • Yoko Whitening Cream
  • Sue Beuty Night Treatment Cream


Sumber
pengesanan racun berjadual dalam produk penjagaan kulit itu.


Produk : Cream Whitening Sensual

 Syarikat : Sensere Marketing Sdn Bhd

 Kesan : pengguna produk itu boleh
menyebabkkan ruam dan rasa
gatal pada bahagian kulit dan
pada masa sama boleh merosakkan otak,
sistem saraf dan buah pinggang.

wanita mengandung yang menggunakan
produk itu mungkin tidak mengalami simptom keracunan merkuri tetapi boleh menyebabkan keracunan teruk
kepada fetus mengakibatkan kerosakan otak dan
kecacatan kepada bayi dalam kandungan.

Sumber



So apa pilihan kita?

Mungkin kalau guna produk semulajadi yang ada disekitar rumah lebih selamat kot, cuma hasilnya mungkin lambat sikit berbanding produk moden dan berjenama kan?



5 comments:

  1. ikut mana yg serasi dgn kulit..
    klu pakai yg memahal tp xserasi, x ok jugak kn...:)

    ReplyDelete
  2. mana yang lebih sesuai la..kang murah tapi hasil lagi teruk,harua gak tu..

    ReplyDelete
  3. ikut keserasian tapi kalo sah ada kesan sampingan baik tak payah pakai kan..

    ReplyDelete
  4. takut nya nak gunaa,...tp kalau produk2 ni mmng berkesan berbanding dgn yg ada jenama..

    ReplyDelete
  5. syukur sesangat aku takde masalah dalam pilih produk penjagaan muka. biar lah tak berapa nak cerah.. janji kulit sihat dan takde masalah kronik.

    ReplyDelete