Kenapa Ashraf ingin jadi Aleesha?


Luahan lelaki tukar jantina (Berita Harian Online)

"Mohd Ashraf membuat permohonan menukar jantina di Mahkamah Tinggi pada 25 Mei lalu bagi memudahkannya diterima masuk ke universiti tempatan untuk menyambung pelajaran" 





“Keputusan ujian perubatan menunjukkan dia mempunyai lebih banyak hormon perempuan berbanding lelaki. Bolehkah fakta ini menyokong permohonannya? "

"...Mohd Ashraf memiliki ciri-ciri kewanitaan sejak bayi lagi,..."

“Suaranya tidak berubah menjadi garau ketika dia meningkat remaja dan gayanya berjalan juga seperti wanita, tetapi ketika itu saya tidak terlintas akan timbul masalah lebih besar,”



*Untuk details korang boleh baca di Berita Harian Online atau myMetro*.


9 comments:

  1. aku tak thulah dia ni masuk kategori mana...
    berdosa besar dan haram hukumnya minta dibunuh ...
    astagfirullah...
    dia mengubah kejadian Allah ni walaupun dia ckp dia mmg begitu....
    istighfar pnjng aku..
    sebabnya niat tak menghalalkan cara...
    dia lebih suke cari kenikmatan dunai dari kenikmatan akhirat...

    tgklah gambarnya pun tu....
    klu dia betul2 mahu menjadi wanita,bersolek dan berdandan dia takkan buat.
    dia mmg mengejar tuk melawan fitrah.
    nauzubillahminzalik
    Ya Allah,mohon hidayah untuk dia ya Allah..
    hanya Engkau yg Maha Berkehendak.

    *sudahlah berdosa mengubah ciptaan Allah,berdosa besar lagi mintak dibunuh,dan berdosa besar lagi derhaka pada Ibu Bapa yg melahirkan dan membesarkan..

    ReplyDelete
  2. kesian..
    dia celaru.
    tapi, bagus juga permohonan ditolak. sebab, kalau dilulukan tak mustahil ramai yg ikut jejak langkah dia...

    ReplyDelete
  3. yang penting bertaubatlah.....berdosa besar buat ibu bapa dia macam tu...

    ReplyDelete
  4. semoga dia diberi petunjuk..amin

    ReplyDelete
  5. begibilah realiti ummah kini..tanggungjawab kite banayk!

    ReplyDelete
  6. moga dia diberikan petunjuk dan bertaubat..walaupun dah buat operation, tp dia tetap la lelaki..ermm

    ReplyDelete
  7. akhir zaman... oh ye, cantikla wajah baru blog ni :)

    ReplyDelete
  8. tapi muka dia mcm pompuan kan..kalau dia khunsa,takde masalah kan..tapi kalau bukan,confirmlah tak boleh...

    ReplyDelete
  9. setiap yang datang dari Allah s.w.t seharuskan beliau cuba untuk mengubah diri dengan memohon petunjuk dari Allah s.w.t yang telah menjadikan seorang lelaki..

    ReplyDelete