Kenapa perlu dialih bahasakan?


Tak faham betul la, zaman serba canggih sekarang ni perlu ke cerita-cerita omputih di alih bahasa ke dalam bahasa melayu. Rasa cam dulu-dulu je, zaman cerita jepun cerita latin yang di alih bahasa. Kalau cerita Jepun, Latin, Korea, Thailand, Filipina nak di tukar ke dalam bahasa melayu okey la jugak sebab bahasa-bahasa tu sedikit ganjil ditelinga kita. Tapi tetap rasa tak seronok cerita-cerita tu semua di alih bahasa ni kan pulak cerita yang memang dah cakap omputih yang kita-kita semua ni dah teror dan faham cakap omputih kan kan!

Bila tengok cerita yang di alih bahasa ke dalam bahasa melayu ni rasa lawak pun ada, janggal pun ada



Pendapat korang?

1 comment:

  1. cerita apa ni? kenapa tak boleh buka link dari video tu?

    ReplyDelete