Kami bercuti sempena Nuzul al-Quran


Salam Nuzul Al-Quran buat semua yg singgah di Anamarzablog

Hari ni cuti, tapi tak de maknanya seorang yang bergelar surirumah nak bercuti, melainkan kalau ada orang gaji boleh la nak bercuti kan. Walaupun sekolah bercuti (Bagi warga Pahang , Selangor , Kelantan , Perak , Perlis , Pulau Pinang dan Terengganu je la kan) tapi bagi saya sama je, hubby tetap ke sekolah dari pagi sampai petang. Katanya rugi kalau tak manfaatkan masa yg ada, so dia buat bengkel BI untuk buak-budak tahun 6.

Untuk anak-anak dan isteri , plannya nak bawak berbuka puasa kat luar. Hmmmm bunyi cam menarik, tak perlu nak masak, cuti jugak tu kan, cuti dari memasak...hihihih

So, bersempena Nuzul Al-Quran ni pekata korang terjah link kat bawah ni untuk menambahkan ilmu pengetahuan kita tentang al-Quran:

Bila dan Bagaimana Al-Quran diturunkan.
Fungsi Al-Quran
Kandungan (isi) Al-Quran
Al-Quran dan perubahan dalam kehidupan
Fadhilat Al-Quran
Cara-cara Al-Quran diwahyukan
Hikmah diturunkan Al-Quran secara beransur-ansur
Ayat-ayat Makkiyyah dan Ayat-ayat Madaniyyah
Adab-adab membaca Al-Quran
Nama-nama Al-Quran

2 comments: