Hantu Bonceng ; mengundang kontroversi?



Siapa dah tengok citer hantu bonceng?

Camna okey tak citer tu?

Sedikit sinopsis Filem Hantu Bonceng pada yg tak tahu akan kewujudan citer ni " Filem yang berkisarkan kisah seorang pemuda bernama Amran yang gemar berlumba motor drag secara haram. Konflik bermula apabila gadis Bohsia iaitu Maya yang dimenanginya dalam sebuah perlumbaan haram terlibat dalam kemalangan jalan raya dan meninggal dunia setelah dibonceng oleh Amran. Sejak kejadian itu hidup Amran tidak tenteram kerana sering diganggu oleh hantu Maya yang meminta supaya mayatnya disempurnakan. Amran meminta bantuan kekasihnya, Halimaton serta rakannya Kunyit untuk menyelesaikan masalah yang dihadapinya itu. "

Erk apa yg kontroversinya?

Masa tengok hantu bonceng tu, ada satu part tu memang rasa cam kurang wajar je dia buat adengan camtu, ya la even filem kita wajah kita sekalipun, tapi tetap tak setuju adengan tu . Adengan yg mana?

Ce tengok kat bawah ni:






Saya tak kata adengan tu menghina Rasulullah, cuma sebab cerita tu akan di tonton oleh budak -budak, risau jugak la menjadi ikutan. Budak-budak sifatnya suka mengajuk dan meniru. Risau kalau dialog mengucap tu diaorang buat main2 pulak kan.  Kita yg dah dewasa boleh berfikir mana yang baik mana yang buruk, boleh banding nada dialog tu bersambung atau tidak, tapi budak-budak ?



4 comments:

  1. salam singgah Ana,

    lama kakyong tak ke mari.. Ana apa khabar?

    drp skrip tu guna bahasa kurang sopan melatah like opocot, puk*mak etc etc.. tapi penggunaan Astagfirullahal azim & Allhu Akhbar rasanya lebih tepat.. drp mengucap 2 kalimah syahadah..

    ReplyDelete
  2. skrg ni mula nak mintak maaf la itu la ini la.. masa berlakon buat2 tuli...

    ReplyDelete
  3. 18sg ni.....so budak xleh tgk...

    adalah macam merendah sikit tu...
    finas dah lulus. Camne?

    ReplyDelete
  4. dah terlepas kan takde kena gunting plak kan kak..ermm..tak tgk pun citer ni..tp kalau kita org yg sensitif mungkin benda camni tak kan keluar

    ReplyDelete