Bubur Untuk si kecil : Bubur nasi , Lobak & Ikan Merah


Dulu dah pernah kongsi resepi bubur nasi untuk si kecil a.k.a bayi seperti di entri:
Memang dari safiyya sampai la ke Ainul ni ,saya memang suka letak lobak dalam bubur nasi diaorang. Tah la mungkin bila bubur nasi tu di blend sekali dengan lobak, cam menarik je warna oren tu. Kalau mama dia tertarik dgn warna oren bubur tu , harapnya anak-anak pun tertarik jugak la nak makan bubur yang berwarna cantik tu kan.

Bubur Untuk si kecil : Bubur Nasi , Lobak & Ikan Merah yang di blend
Tapi rasanya warna tu tak mempengaruhi pun, cam Ainul ni bukan dia pandang pun bubur tu warna apa, nampak je mama bawak bekas bubur , terus tak sabar nak makan. Tapi dalam pada tak kisah warna bubur , dia pandai memilih jugak, kalau bubur yg dilenyek, Ainul tak berapa berselera , nak tak nak memang kena blend jugak. Mungkin belum masa lagi dia nak makan bubur yang dilenyek.


5 comments:

  1. hari2 sy tringin sgt nak makan bubur nasi, sy ltk lobak ngan bilis.yg kalakarnye bila dah masak penuh bubur 1 periuk..ni 1st time sy buat bubur.so xtau nak agak beras tu bayk mana..3 4 ari xabis.he3

    ReplyDelete
  2. maybe ainul belum sedia dengan tekstur nasi yg dilenyek.. kalau bubur blend kan lebih halus..tak payah kunyah..kalau lenyek still kena kunyah sikit..kot..hehehe..

    anak2 saya sangat suka lobak merah.. kalau dapat diorang ranggos macam tu je..lagi2 si abang..

    ReplyDelete
  3. bagus camni...jgn main yg segera je...hehehehe

    jimat dan byk dan berkhasiat jugak

    ReplyDelete
  4. kak, cam sedappppp je...ainul, acik amie nak sket bleh? hehe

    ReplyDelete
  5. 3 org anak sebelum ni semuanya kat tangan pengasuh. makan tu, pengasuh yg uruskan dari mula makan nestum sampai la ke bubur yg diblend, lenyek dan seterusnya. sampaikan bila amik anak balik keje tu pun dia bekalkan untuk makan malam.

    kali ni, semuanya kene sendiri. nak kene study. dah macam org beranak sulung la pulak hihihi!!!

    ReplyDelete