Gulai Tempoyak Ayam Daun Kesum


Dah makan?


Pernah makan Gulai Tempoyak ayam?

Ada sesetengah orang panggil masak camni masak gulai masam, dan mungkin kat tempat lain, lain pulak namanya kot. Kitaorang biasa sebut gulai masam je, tak kira la guna ikan ke, ayam ke.


Biasa buat tak letak pun daun kesum ni, dah alang-alang hubby tanam pokok daun kesum ni kat belakang rumah, rugi pulak la kalau tak digunakan. Dulu-dulu kurang berkenan kalau mak letak daun kesum dalam gulai masam, dan dek kerana anak-anak dia ada yang suka dan ada yang tidak makanya mak saya pun buat la dua versi. Versi tanpa daun kesum dan versi gulai masam letak daun kesum.

Korang pulak makan tak masak tempoyak letak daun kesum?

Ana : kali ni tak de resepi nak dikongsi just gambar sahaja. Lagipun rasanya ramai dah tahu camna nak masak masakan camni kan?


3 comments:

  1. saya sgt suka makanan yg ada daun kesum...terutamanya kuah laksa..yummy

    Jom Singgah Baca : Tolonglah Jadi Manusia Yang Ada Sivik

    ReplyDelete
  2. yum²....sedap, letak durian lagi sedap

    ReplyDelete
  3. kureng minat dgn tempoyak, tp mak kpd opismate pernah msk tempoyak ayam..pergghhh..terbaek:-P

    ReplyDelete