Pindah Jin Dengan Bas : Penjelasan dari Ustaz Harun Din


Pernah tak korang dengar kisah kekononnya Ustaz Harun Din ada membuat pemindahan Jin dari satu tempat (kalau tak silap UKM) ke tempat yang lain menggunakan bas?

Huhuhuhu saya dah dengar kisah tu dari zaman belajar dulu lagi dah. Ingatkan cerita tu betul-betul berlaku rupanya... Ish ish ish rupanya selama ni "Tipah Tertipu...!!!!!"

"Adalah amat tidak benar saya pernah membuat satu usaha memindahkan jin dengan menggunakan bas. Tidak pernah berlaku dan tidak pernah saya buat kerja yang macam itu." - Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din

Bagi yang boleh tengok You tube boleh la dengar penjelasan dari Dr. Haron Din tentang isu ni ya...





" Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan." ( 49:6)

4 comments:

  1. tak dpt dengar video tu sbb kena block. me pun pernah dengar jugak cerita ni dari zaman belajar jugak.tak sangka tidak rupanya.tapi siapa yer...

    ReplyDelete
  2. aah...dr zaman sekolah menengah lagi kalo x silap..tapi setaunya macam dulu dato' pernah juga bagi penafian kak..tp dh lama dah..la ni timbul balik pulak ye

    ReplyDelete
  3. http://www.alhidayah-medic.com/coretan-hj-lokman/pemindahan-jin-pustaka-sarawak

    ReplyDelete