Dia memang tak bertudung...


Sumber : myMetro

“Anak saya memang tidak bertudung. Orang hanya tengok gambar dia semasa dia bersekolah menengah. Waktu itu dia memang bertudung ke sekolah,” 


“Saya bukan semata-mata nak membela anak saya. Sebagai ibu, saya juga tentu tak akan terima jika berlaku sesuatu yang tidak baik kepada anak saya. Namun saya tahu dia macam mana. Gambar yang disebar itu, saya sendiri yang rakam sewaktu kami bercuti bersama rakan-rakan anak saya di Paris tiga tahun lalu. Malah seluar yang dia pakai itu, saya sendiri yang beli,”


“Kepada pihak yang sewenang-wenang melempar dan menyebar fitnah terhadap anak saya, saya harap mereka boleh fikir dan timbang, bagaimana jika gambar peribadi mereka sendiri, atau anggota keluarga mereka diceroboh, disebar dan difitnah yang bukan-bukan? Saya harap mereka dapat fikir. Itulah perasaan saya sekarang, sangat terkilan,”


Sabariah Hassan (Ibu Nur Amalina)
Sumber : Sinar Harian 

Moral of the Story :
* Pandai - pandai la korang fikir sendiri ya, pada yang dah bergelar ibu fikir la camna nak jadi ibu yang "sempuna"    mengikut maksud tanggung jawab seorang ibu yang sebetulnya menurut pandangan islam. Camna dan bagaimana tu cari la jawapnnya sendiri. 

11 comments:

  1. :) susahnya nak mendidik anak ni

    ReplyDelete
  2. sedihnya...dah elok2 dari sekolah menengah pakai tudung..ermm...sedih mak dia cenggitu

    ReplyDelete
  3. kalo ibunya dah kata gtu x leh nak kata apa... mungkin ibu dia suka tgok pemakaian anaknya begitu jadi dia belikan..

    ReplyDelete
  4. ibu dia sendiri yg beli seluar tu ke.... aiseh....

    ReplyDelete
  5. hmmm nak wat cmner..kalau ibu dia sendiri tak kesah... ibarat ketam mengajar anaknye jalan betul la :p betulke peribahasa ni???

    ReplyDelete
  6. ermm..susah nak cakap,
    tp if mak dia sndiri dh ckp camtu..
    sedey gak rasanye sbb dh mcm mak dia merelakan pulak anak dia berpakaian x senonoh ..

    ReplyDelete
  7. Agak-agak masih ade ke mak yg sanggup ajar anak bergaya begitu..biaq betul siap belikan seluar cengitu & amik gambar anak posing maut gitu..ade ke mak gitu ? or mak dia cube nk tutup aib anak nye? wallahualam..

    ReplyDelete
  8. nak buat camana.. skrg ni org jadikan tudung sbg fesyen semata.. fesyen utk anak2 ke sekolah.. fesyen utk pergi kerja.. lepas habis sekalo & habis waktu kerja.. free-hair..

    Semoga kita mampu menyemaikan & menyulam perintah agama kpd anak2 agar faham & mengerti kenapa bertudung & menutup aurat.

    ReplyDelete
  9. astaghfirullahal'azim.....

    tak tahu nak komen apa. semoga ibu dan anaknya ini mendapat hidayah Allah.

    ReplyDelete
  10. yer...semoga ibu dan anak mndapat hidayah Allah..
    ameen~

    ReplyDelete
  11. hmmm...besar tanggungjwb ni lg2 pd anak pempuan...silap besar ibu amalina didik anak bkn dr sudut agama...dia patut jd kn iktibar...muhasabah diri...kalau dia didik amalina tetap bertudung bkn skadar ke sekolah semata-mata insya'allah dpt elakkan fitnah yg berlaku skarang...mari sama2 kite jdkan iktibar

    ReplyDelete