Adat lama dilupa jangan


Korang time nak kawin dulu adat apa yang korang tak tinggal ?

Rasanya orang melayu kita banyak adat kalau melibatkan majlis atau kerje kawin tak kira la sebelum majlis bermula atau ketika mahupun selepas majlis. Tapi bab bersiram tu rasanya jarang sangat yang buat, 1 dalam 100 pun belum tentu ada kan? 

Adat Bersiram
 Majlis khatam Al-Quran pun tak semua orang buat.

Majlis Khatam Al-Quran
Rasanya majoriti kalau bab berinai tu even tak buat majlis khusus tetap akan berinai jugak kan?
Majlis Berinai
Mana-mana adat yg tak bercanggah dengan agama masih boleh diteruskan

Pic credit to : gua.com.my

2 comments:

  1. assalam ana..kalau bersiram ni memang sah2 la tinggal

    ReplyDelete
  2. heee kita buat apa yang wajib aja...

    ReplyDelete