Kek lapis strawberry kukus ber "Chocolate Chips"


Kek Besday Safiyya ke ni?

Hihihi ni bukan kek besday tuk Safiyya tau. Buat kek kukus ni petang semalam lagi dah. Saje buat ni sebagai pemanas badan sebelum membaking kek sebenar pagi ni.

sebenarnya buat kek ni sebab  kesian kat budak-budak ni , dari makan biskut je tuk minum petang, biar la makan kek kan. lagipun nak buat kek kukus lapis ni bukan setakat mudah tapi cepat nak menggodeknya. Cuma part yang cerewet sikit bila nak kena mengukus satu - satu lapis tu.

Sebab tu la kalau korang tengok kejadian kek ni, lapisan bawah tu elok dah sekata, tapi 2 lapisan atas tu dah beralun sikit kan. Tu namanya orang malas nak sukat setiap bahagian lapisan tu sama banyak. Main curah je , kekonon seni tak nak nampak skema padahalnya, ya ampun malas asal siap sudah!!! (^_-)

Resipi Kek lapis strawberry kukus ber "chocolate Chips" ni di ambil dari resipi kek Kukus lapis Chocolate chips
dari dapur maya Curlybabesatisfaction


2 comments:

  1. rajinnya kak ana...bile la sy nk rajin mcm ni ^_^

    ReplyDelete
  2. kakyong ni pengukus pun tak ada lagi...

    masih dlm senarai menanti... ;)

    ReplyDelete