Puding Karamel resipi rahsia...


Puding Karamel ni dibuat sebab nak habiskan telur kuning yang tak diperlukan dalam resepi Kek pelangi hari tu. Sayang kan kalau tak digunakan, fikir punya fikir resipi apa yang hanya memerlukan telur kuning , dalam kepala cuma terbayang puding karamel , tak terfikir resipi lain langsung dah.

Pastu gatal tangan pulak nak main dengan warna, tu yang letak warna merah dan hijau kat puding ni. Tapi sebab puding ni ada penggunaan tepung kastard jadi warna merah dan hijau tu tak menyerlah sangat. Sekadar nampak bayang-bayang je.

Resipi?

Cam tajuk kat atas tu, resipi tuk puding karamel ni biarlah rahsia... hikhik boleh camtu?

Sebenarnya bukan sengaja nak berahsia, tapi sebab masa buat ni main ikut suka hati je sukatan, so tak dapatla nak tulis sukatan bahan-bahan yang digunakan. Cuma secara asasnya saya setakat guna, telur kuning dari baki buat kek hari tu, tepung kastard sikit, susu cair, gula, dan esen vanilla sahaja. Nak resipi yang ada sukatan korang boleh google, rasanya banyak je resipi puding karamel yang hanya guna kuning telur ni kan.




4 comments:

  1. salam singgah..

    pes time i nampak puding karamel macam ni.. cantik!!

    btw.. jemput singgah blog madam.. bleh join contest.. ;)

    ReplyDelete
  2. nampak sungguh menggiurkan kak..huhu

    ReplyDelete
  3. sedapnya...cantik plak tu puding karamel ni

    ReplyDelete
  4. mulus sungguh puding ni, nyam nyam...

    ReplyDelete