Seminit di internet


Berapa lama korang menggunakan internet sehari?

Dan

Apa yang korang buat bila buka internet?

Tahu tak korang, dalam masa hanya seminit :

  • Lebih 100 juta email dihantar
  • 200 ribu lebih orang yang log in facebook
  • 3000 gambar di upload
dan banyak aktiviti lain lagi yang boleh dibuat dalam tempoh seminit .

Malah dalam masa seminit tu juga, berapa ramai yang dapat keuntungan dari urusan jual beli di internet, urusan pengiklanan dan khidmat lainnnya?

Sekiranya internet seluruh dunia tergendala hanya untuk tempoh seminit, berapa agaknya kerugian yang akan ditanggung oleh syarikat mahupun orang perseorangan?

Sekadar perkongsian maklumat, gambaran seminit di internet boleh di lihat di gambarajah di bawah:
(klik gambar untuk lebih jelas)
Sumber : scoop.intel.com

Sumber : Go-Globe.com




4 comments:

  1. Saya tak kira lah pula berapa minit/jam duk layari internet. Biasanya malam baru saya buka internet. Kalau siang, jarang sangat sebab kerja hehe

    ReplyDelete
  2. sehari tanpa internet, rasa lain macam dah..ahahaha

    ReplyDelete
  3. dunia tanpa sempadan hehehehehe

    ReplyDelete
  4. manusia dgn internet tk bleh dipisahkan zaman skang ni..

    ReplyDelete