Bergurau biar berpada!


Bergurau boleh mengakibatkan kecederaan malah membawa maut tul tak?

Even kalau anak-anak asyik sangat bergurau sesama diaorang, risau juga. Ya la bila dalam keadaan seronok bergurau kekadang sampai tak ingat diri. Biasa budak-budak ni tengah-tengah berseronok ada je yang akan menangis pulak lepas tu.

Tu situasi antara anak-anak, camna pulak gurauan antara ayah dan anak?

Pernah tak korang tengok mak bapak yang bergurau agak kasar dengan anak-anak?

Harapnya kita tak jadi seperti pasangan suami isteri dalam video ni, bergurau dengan meletakkan anak dalam mesin basuh. Akhirnya panik bila pintu mesin basuh tu tak dapat dibuka dek kerana secara automatik mesin berputar sebaik pintu ditutup.




Tak kira bergurau dalam apa situasi sekalipun, akal perlu didahulukan, sentiasa beringat bahaya ada dimana-mana sahaja. Jangan sampai terjadi sesuatu yang buruk baru nak menyesal.

3 comments:

  1. x dpt tengok, kena removed dah. melayu ker? Ya Allah, jgn laa bergurau smpai mcm tu.

    ReplyDelete
  2. hish..macam tu orang panggil bengap..

    ReplyDelete