Doa Ringkas hilangkan sakit kepala


Ada tak sesiapa yang tak pernah mengalami sakit atau pening kepala?

 Rasanya majoriti dikalangan kita pernah alami sakit atau pening kepala kan, yang membezakan kerap atau seteruk mana sakit /pening yang dirasai tu kan .

Sentuh bab sakit kepala ni my hubby memang kerap juga alami sakit kepala. Lagipun dia memang ada virtigo lepas kejadian accident langgar bas 3 bulan sebelum kitaorang kawin dulu.

Sakit kepalanya tu makin bertambah kerap sejak menjadi cikgu ni. Mungkin faktor stress dengan kerenah anak murid, kerenah cikgu yang tak suka lihat cikgu lain menonjol dan kerenah ibubapa yang tak suka cikgu terlebih ambil berat hal anak murid. Nak marah anak murid tak buat kerje sekolah tak boleh nak marah anak murid yang tak nak belajar pun dikira salah, bukan pukul pun setakat marah je,tu pun ada mak bapak yang nak melenting.

Dugaan jadi cikgu dan kewajiban bagi seorang isteri untuk berusaha mengurangkan sakit / pening kepala yang di alami oleh suaminya. Bagaimana cara nak kurangkan sakit kepala tu ada pelbagai cara, salah satunya dengan cuba amalkan doa dari ayat 19 surah Al-Waqiah .

Tak kira la suami atau diri sendiri yang mengalami sakit kepala, jom kita amalkan ayat di bawah ni, semoga sakit atau pening yang di alami akan hilang dan paling tidak pun berkurangan. Insyaallah



11 comments:

  1. mak mertua zura pon bagi ayat nih.. masa tuh asik sakit kepala sebab mata rabun..now dah pakai spek.. alhamdulillah.. sampai sekarang masih amalkan~

    ReplyDelete
  2. kebetulan kepala sy mmg tengah berdenyut denyut... tq sharing kak ^_^

    ReplyDelete
  3. terima kasih ana! saya mmg kerap sakit kepala..biasanya saya cuma makan b complex dgn calcium (utk saraf) je..

    ReplyDelete
  4. mmg sgt2 memerlukan... dah rasa cam migrane dah...thanks

    ReplyDelete
  5. yup..sesungguhnya Al Quran itu penyembuh/syifa

    ReplyDelete
  6. thanks...sy kdg2 sakit kepala makan ubat pun x baek..sampai muntah...cikgu biasa memang sakit pala kan...

    ReplyDelete
  7. ohh doa yg sesuai untuk sy hehe. tq for sharing kak ^_^

    ReplyDelete
  8. Sy akan cuba, semua dengan izin allah

    ReplyDelete