Apa yang menarik pada Bajet 2013 ?


Pendapat korang?

Ada ke di antara isi kandungan bajet 2013 yang menarik dan kena dengan korang?

Bagi yang keje gomen mesti la yang berkaitan dengan bonuskan.

"160. ......pemberian bonus sebanyak satu setengah bulan gaji...dari jumlah ini, setengah bulan telah pun diberikan menjelang perayaan aidilfitri yang lepas, sejumlah setengah bulan gaji lagi akan diberikan pada bulan disember kelak, manakala setengah bulan lagi akan diberikan pada bulan januari nanti..."

 BR1M pun still ada juga untuk tahun depan dan diperluaskan kepada yang berstatus bujang.

" 136. ....Pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia atau BR1M 2.0 Kriteria penerima tetap sama iaitu ketua isi rumah yang berpendapatan 3000 ringgit dan kebawah. Sebagai penambahan...pemberian BR1M 2.0 ini diperluaskan kepada individu bujang berumur 21 tahun dan ke atas yang berpendapatan tidak melebihi 2 ribu ringgit sebulan. Pemberian bantuan kepada individu bujang ini adalah sebanyak 250 ringgit. "

"137. .... Ia akan dibayar mulai aal tahun 2013.... penerima BR1M sedia ada tidak perlu mendaftar untuk kali kedua manakala pemohon baru boleh mula mendaftar mulai November 2012...."

 Harga gula akan naik la kan bila subsidi dikurangkan ?

" 138. ... kerajaan bercadang mengurangkan subsidi gula sebanyak 20 sen sekilogram mulai 29 September 2012. "

Selanjutnya untuk mengetahui intipati kandungan bajet 2013 yang lain boleh ke entry " Intipati pembentangan Bajet 2013 "

5 comments:

  1. i like! aida & asben dpt bonus... but tu la, frust harga gula naik hu hu hu :(

    ReplyDelete
  2. aku tak layak dapat BR1M
    kerja dah.. :P

    ReplyDelete
  3. x guna jugak bg macam2 kalau gula naik..pastu brg naik...=(

    ReplyDelete
  4. ahaha..best gilaaa..hadiah paling bermakna sempena bajet 2013..

    kenaikan harga gula..

    ReplyDelete
  5. mungkin BR1M tuh sedikit membantu lah.. hehehe

    pasal kenaikkan gula tuh zura tak terasa sgt sebab mmg tak banyak pakai gula.. hehehe

    ReplyDelete