Doa Ketika Dalam Kesusahan


Ada ke manusia yang tak pernah berada dalam situasi susah sepanjang hidup dia?

Rasanya semua orang akan dan pernah berhadapan dengan situasi yang sukar atau susah kan? Cuma yang membezakan tahap sesuatu kepayahan yang kita alami dan juga bagaimana cara kita berhadapan dan menangani perkara tersebut.

Ada orang bertimpa-timpa masalah yang dihadapi ada orang sesekali je diuji dengan kesusahan.

Jika anda sedang mengalami atau sedang berada dalam kesusahan , boleh la amalkan membaca Doa dibawah ni.

"Doa Ketika Dalam Kesusahan"


لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ الْعَظِيمُ الْحَلِيمُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ رَبُّ السَّمَوَاتِ وَرَبُّ الأَرْضِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ


Maksudnya: Tiada tuhan selain Allah Yang Agung lagi Maha Belas Kasih, tiada tuhan selain Allah Tuhan Arasy yang agung, tiada tuhan selain Allah pemelihara langit dan bumi serta Arsy yang mulia 
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Ingatlah setiap kesusahan tu InsyaAllah ada jalan keluarnya....

5 comments:

  1. perkongsian yang menarik.
    tkasih.

    ReplyDelete
  2. yang penting kena yakin dan positif yang pertolongan Allah akan datang..dalam bermacam bentuk..saya dah alami..mcm susah nak percaya..tapi mmg buatkan saya makin yakin..

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas perkongsian doa ini..:)

    ReplyDelete