Jadual Gaji Kakitangan Awam 2014


Entry khusus untuk yang berkenaan sahaja.



So siapa yang dimaksudkan dengan " yang berkenaan" tu?

Yang dimaksudkan dengan " Yang Berkenaan " tu bukan semata-mata kakitangan kerajaan sahaja ya. Masuk bab-bab hari gaji kakitangan kerajaan  ni bukan kakitangan kerajaan sahaja yang berminat nak tahu, rasanya golongan peniaga online juga berminat nak ambil tahu. Ya tak?

Bila peniaga-peniaga online ni tahu jangkaan bayaran gaji akan dibuat untuk kakitangan kerajaan, nanti senang la bagi diaorang untuk merangka promosi jualan.... tak kira la jualan akhir bulan ke, jualan ulang tahun ke, jualan sempena apa-apa perayaan ke kan?

Eh bukan setakat Jadual gaji kakitangan awam je, kakitangan swasta jugak diaorang intai-intai jugak tau, terutama kalau waktu pekerja swasta dekat-dekat nak dapat bonus. Macam-macam promosi la akan ditawarkan nanti. Tul tak?

So pada sesiapa yang berkenaan tu, dibawah disediakan Jadual Gaji bagi Kakitangan Awam untuk tahun 2014. Sebarang perubahan boleh rujuk di laman web Jabatan Akauntan Negara.



  
Bulan
TarikhCatatan
Januari23 Januari 2014
Khamis
Tahun Baru Cina
31 Jan - 1 Feb 2014
Februari25 Februari 2014
Selasa

Mac25 Mac 2014
Selasa

April24 April 2014
Khamis

Mei22 Mei 2014
Khamis
Pesta Kaamatan
30 - 31 Mei 2014
Jun 25 Jun 2014
Rabu
Hari Gawai 
1 - 2 Jun 2014
Julai22 Julai 2014
Selasa
Hari Raya Puasa 
28 - 29 Julai 2014
Ogos 25 Ogos 2014
Isnin

September25 September 2014
Khamis

Oktober16 Oktober 2014
Khamis
Deepavali
23 Oktober 2014
November25 November 2014
Selasa

Disember18 Disember 2014
Khamis
Hari Krismas
25 Disember 2014

Nota Jejari : Dah tahu jadual ni boleh la rancang perbelanjaan dan simpanan , rancang cuti dan sebagainya

No comments:

Post a Comment